Kväll...

Nu är det kväll... kanske ska kalla det natt tillomed. :p

Idag har det äntligen regnat. Och åskat. men det kunde kvittat för jag gillar inte åska.
Men regnet var jätte skönt att det kom. Dels för att hagarna behöver det så gräset kommer igång och växer ordentligt. Sen också för att det har varit äckelvarmt i några dagar nu och man riktigt kände att regnet var påväg.

Hästarna verkade nöjda iallafall. Dom var i den hagen med mest gräs i och ställde sig i mitten av hela hagen där regnet kom åt som bäst. Skönt att svalka sig tyckte nog dom. =)

Måste skriva lite om lilla söta Poem faktiskt. När han kom så var han väldigt tittig och extremt stark i ridning osv. Så vi hade ett ganska skarpt bett på honom för annars stack han ifrån en när man red ut eller när man hoppade.

Men jag märkte efterhand att han lugnat sig i hantering och ridning. Så han fick ännu en gång prova Bargs tredelade. (dom har samma storlek på bett) och han funkade toppen bra på det. Gjorde han inte förut.
Så han fick det utav Barg som nu går på sitt förra tredelade. (lite smalare).

Poem är helt plötsligt jätte mjuk och trevlig i ridningen. Så antingen beror det på att han vart lite stressad i början när han flyttade och nu har lugnat sig. Eller så har det med lydnad att göra. Who knows. Jag är bara glad att slippa ha ett skarpt bett på honom. Duktig polle!!! =)

Både Poem och Barg hade ett Pessoabett med skickat när vi köpte dom. Ett bett som jag avskyr och inte vill använda. Såååå toppen att ja slipper det.

Vad använder ni för bett på era hästar??

Iallafall.....  Nu har ja vart ute och gett hästarna hö och vatten för natten. Snart är det dags att sova känner jag.

Natti natti!! =)

                                 //Johanna







Kommentarer
Postat av: Ida - Equeztrian

SV: Jag har det redan och det har varit jättebra, inget du skrev har hänt med mina grejer..

2011-05-12 @ 05:29:06
URL: http://equeztrian.blogg.se/
Postat av: Carolina

svar: Det är han verkligen! :)

2011-05-12 @ 07:39:01
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: carolina

svar: Nemen ush! :o Vi får verkligen hoppas att det inte finns allt för många sånna här än. Trodde dom inte hunnit längre än Jönköping som det stod. Häromdagen när jag red så var det en sådan tror jag. Jag fick hoppa av och gå och snärta till den med spöet. :s

2011-05-12 @ 19:05:40
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0