Hopp hopp

Idag har jag... byggt en massa naturhinder i ena hagen. =) Och när det var gjort var jag ju tvungen att testa dom. :p så jag tog naturhinderhoppgalna Barg. Första rundan gick sådär... Hahaha! han verkar va helt i chock varje gång ett hinder kom. :p Som han tänkte shit här va det visst ett hinder och sen gjorde han jämfotahopp :p

Men andra rundan gick jätte fint. =) Sen ändrade jag väg och hoppade  och fokuserade på dom hindrena jag kände att han var lite tittig på. Tränade på galoppsprång mellan det mitt i hagen och det som stod mellan två träd.

6 språng skulle det vara i normal arbetsgalopp och sen försökte jag ta 5 istället och sen 7.

Jag tog 5 först för ja tänkte det skulle bli svårare för mig sen när han skulle ta 7. Med tanke på att ja då skulle få tillbaka honom istället. Sjukt kul, nyttig övning tycker ja. Det gick riktigt bra. Han är så duktig min Barg.


Nu tänkte ja att ja skulle sova... Och föresten. Jag vet att detta inte skulle bli en hästblogg.. :p men det är svårt att skriva om annat när hästarna är det jag håller på med om dagarna. Men då och då kommer det kanske ngn som inte handlar om hästarna :p haha

Sov så gott alla där ute =)

                                                 //Johanna








Kommentarer
Postat av: Carolina

sv; Nja, vårat är gult dressyrschabrakfrån Eskadron =)

2011-06-06 @ 09:53:46
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0